دیدنی های بالی

دیدنی های بالی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدنی های بالی

دیدنی های بالی به قدری زیبا و چشم نواز است که سالیانه گردشگران زیادی را برای دیدن آن ها به کشور اندونزی می کشد. کشور اندونزی دارای جزیره های بسیار زیادی است که هر کدام از آن ها در نوع خود خاص و زیبا هستند. اما هیچ کدام به اندازه جزیره بالی دارای شهرت نیستند. بی شک علت شهرت این جزیره دیدنی های بالی است که بازدید کنندگان را حیرت زده می کند.

اندونزی یک کشور با آب و هوای گرمسیری است. این کشور دارای تنوع فرهنگی، طبیعی و تاریخی فراوانی است. کشور اندونزی از جزایر پر تعداد زیادی تشکیل شده است. همین امر باعث شده است تا اندونزی بزرگ ترین مجمع الجزایر جهان باشد. اما در میان تمام جزیره های این کشور، جزیره بالی مانند نگینی است درخشان که اجازه نمی دهد توجه مخاطبین به سایر جزایر جلب شود.

این جزیره معروف به زیبایی‌های طبیعی دست نخورده، معابدی که مربوط به دین هندو است، جنگل های گرمسیری تو در تو که پر از میمون های وحشی است و اکو سیستمی که شما را با یاد لوکیشن پارک ژوراسیک می اندازد معروف است. در سالیان اخیر امکاناتی مانند مراکز آموزش ورزش یوگا، سالن های ماساژ فوق لاکچری و فعالیت‌های آبی متنوع به این زیبایی های طبیعی اضافه شده که موجب جلب توجه گردشگران برای بازدید از دیدنی های بالی شده است.

 

دیدنی های بالی
دیدنی های بالی

 

طبقه بندی دیدنی های بالی

ذیدنی های بالی با وجود وسعت کم این جزیره بسیار زیاد است. این دیدنی ها شامل طیف گسترده ای از ساختار فرهنگی و طبیعی این جزیره است. دیدنی های بالی به چند دسته کلی نقسیم می شوند ه در زیر به بررسی بیشتر آن ها می پردازیم:

پارک ها و باغ های جزیره بالی

بخش اعظمی از دیدنی های بالی شامل پارک ها و جزیره های مختلف است. شما از طریق خرید تور بالی و سفر به این جزیره با انبوهی از پوشش گیاهی و جانوری روبرو می شوید. بسیاری از این پوشش در قالب پارک های محافظت شده و یا باغ ها برای عموم قابل دسترس هستند تا با بازدید از آن ها تجربه ای تکرار ناپذیر را برای خود رقم بزنند.

پارک فیل بالی، از خاص ترین دیدینی های بالی

سال ها پیش در کشور اندونزی به دلیل رفتار ناخوشایند مردمان این کشور که اغلب به شغل کشاورزی مشغول بودند، جمعیت فیل ها رو به انقراض بود. علاوه بر کشاورزان شکارچیان غیر قانونی با کشتار بیش از حد این حیوانات به این قضیه دامن زده بودند. یک زوج مهاجر که در کشور اندونزی ساکن بودند با چند جفت فیل اقدام به افتتاح این پارک کردند تا بتوانند از انقراض و کشتار این حیوانات ارزشمند در بالی جلوگیری کنند.

در سال های ابتدایی تعداد بسیار کمی فیل برای مراقبت به این پارک منتقل شد، اما در سال های بعد تعداد این فیل ها بیشتر شد. تا جایی که در سالیان اخیر تعداد این فبل ها به حدود 20 جفت رسیده است. شما در این پارک می توانید از نزدیک شاهد فیل ها و جزییات زندگی آن ها مانند استراحت کردن، غذا خوردن، حمام و حتی تولید مثل آن ها باشید.

این پارک به خاطر ویژگی هایی که دارد، جزو یکی از معروف ترین دیدنی های بالی محسوب می شود. این پارک فضای بسیار بزرگی دارد که به شما کاملا آزادی عمل می دهد. همچنین این پارک کاملا محافظت شده است و می توانید با خیال راحت و به دور از هر گونه خطر احتمالی به گذران وقت و عکاسی از یکی از خاص ترین دیدنی های بالی بپردازید.

پارک پروانه ها

یکی دیگر از دیدنی های بالی که جزو 5 مورد برتر در نوع خود است، پارک پروانه های بالی است. این پارک برای دوسدارن حشرات و به خصوص پروانه ها، مکانی فوق العاده است. چرا که گونه هایی در آن نگه داری می شوند که رو به انقراض هستند و یا منقرض شده اند. در دل این پارک یک موزه وجود دارد که از اساس مربوط به پروانه های مختلف و مجموعه ی کاملی از پروانه هاست که از دوره های مختلف زمانی از سراسر دنیا در این موزه نگهداری می شوند.

این پارک علاوه بر این که یکی از دیدنی های بالی محسوب می شود، یک مرکز پژوهشی کامل برای دانشمندانی است که روی زیست حشرات و به خصوص پروانه ها مطالعه و تحقیق می کنند. بازدید از پارک پروانه های بالی ساعت خوشی را برای شما رقم خواهد زد. اگر به همراه خانواده سفر می کنید و در جمعتان فرزندان و بانوان نیز حضور دارند، به هیچ وجه بازدید از این پارک را از دست ندهید. چرا که برای آن ها تجربه ای بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

سافاری بالی

یکی از هیجان انگیز ترین دیدنی های بالی، پارک سافاری بالی است. در این پارک که وسعت آن بسیار زیاد است، شما می توانید تجربه ای کاملا متفاوت از رویارویی و دیدن حیوانات داشته باشید. حیواناتی که همانند آن ها را حتی در باغ وحش ها ندیده باشید. در ابتدای پارک شما سوار یک قفس متحرک می شوید که بر روی یک تریلر سوار شده است.

وقتی ظرفیت این قفس متحرک تکمیل شد هیجان آغاز می شود. ماشین در مسیر های تعبیه شده در پارک حرکت می کند و شما از نزدیک ترین فاصله ممکن می توانید با حیواناتی نظیر انواع ببر ها، خرس ها، گوزن ها، روباه ها و پرندگانی مثل عقاب و جغد ملاقات داشته باشید. این حیوانات به قفس شما نزدیک خواهند شد. آنقدر نزدیک که گاها حرارت نفس کشیدن آن ها را حس کنید. در بازدید از این یکی از دیدنی های بالی ترشح آدرنالین به حداکثر خود می رسد.

در پارک سافاری بالی محیطی برای شما فراهم شده است که کاملا شبیه به زیست بوم های افریقا است. در واقع شما در دل آسیا و در کشور اندونزی حضور در شاخ آفریق را تجربه خواهید کرد. این پارک جزو آن دسته از دیدنی های بالی محسوب می شود که دارای جایگاه جهانی و بین المللی است و در نوع خود حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

 

انواع دیدنی های بالی
انواع دیدنی های بالی

 

پارک پرندگان و خزندگان بالی

این پارک یکی از بی نظیر ترین پارک هایی است که به عنوان دیدنی های بالی شناخته می شود. در این پارک بسیاری از پرندگان زیبا و رویایی یا رنگ های بسیار خاص که شاید نظیر آن ها را در مستند های حیات وحش هم ندیده باشید نگهداری می شوند. این پرنده ها شامل بیش از 1200 گونه مختلف هستند که بعضی از آن ها فقط در این پارک وجود دارند.

شما می توانید در مناطق خاصی از پارک مستقیما با پرنده ها در ارتباط باشید و آن ها را لمس کنید. بعضی از پرنده ها که آموزش دیده هستند روی شانه و سر بازدید کنندگان می نشینند و این باعث می شود تجربه خاصی در میان بازدید از دیدنی های بالی در این پارک برای شما رقم بخورد. در این پارک بیش از 200 نوع خزنده هم وجود دارد. انواع مار و مارمولک و اژدها های کوچک از حمله این خزندگان هستند.

پارک تری تاپ بالی، هیجانی ترین دیدنی های بالی

اگر در میان دیدنی های بالی به دنبال یک مورد خاص می گردید که آدرنالین خونتان را تا سر حد مرگ بالا ببرد و هیجان فوق العاده زیادی را بچشید، حتما سری به پارک تری تاپ بالی بزنید. این پارک یک پراک خارق العاده و متفاوت است. در این پارک مسیر های و تله هایی با طناب برای شما آماده شده است که شما باید از میان آن ها به سلامت عبور کنید.

پارک و چالش های آن به صورتی طراحی شده اند که تمام رده های سنی از 4 سال به بالا بتوانند از این هیجان استفاده کنند. چالش ها و تله های این پارک دارای درجه بندی است و هرکدام از میسر های پارک دارای یک رنگ خاص است. مسیر زرد رنگ آسان ترین مسیر و مسیر مشکی دشوار ترین مسیری است که شما در این پارک با آن روبرو خواهید شد.

در میان انواع دیدنی های بالی ما یک بار تجربه پارک تری تاپ بالی را به شما توصیه می کنیم. شاید دانستن این نکته به شما کمک کند که در تمام طول مسیر، راهما ها و لیدر های مخصوص پارک همراه شما هستند تا ایمنی شما را فراهم کنند و شما را از خظرات احتمالی در این پارک دور کنند.

سواحل بالی

جزیره بالی سواحل بسیار زیبایی دارد که هرکدام به اندازخ کافی جذاب هستند و جزو دیدنی های بالی محسوب می شوند. اصلا سواحل بالی بخش جدایی ناپذیر از تور های بالی محسوب می شود. غیر ممکن است که شما بخواهید از دیدنی های بالی لذت ببرید اما به فکر آفتاب گرفتن در سواحل بالی نباشید. یک حمام آفتاب در هر کدام از سواحل بالی به همراه یک نوشیدنی تازه از میوه های استوایی می تواند خستگی ساعت ها کار سخت را از ذهن و جسم شما پاک کند.

جزیره بالی و به طور کلی کشور اندونزی ساحل زیبا زیاد دارد. اما شما در بین تمام آن ها کدام یک را به عنوان بخشی از دیدنی های بالی برای تفریح در نظر می گیرید؟ ما در ادامه این مقاله سعی می کنیم با معرفی سواحل معروف به عنوان بخش بزرگی از دیدنی های بالی، تصمیم گیری برای شما در این زمینه که کدام ساحل برای شما مناسب تر است را آسان تر کنیم.

 

سواحل و دیدنی های بالی
سواحل و دیدنی های بالی

 

ساحل بالیان بالی

یکی از مناسب ترین دیدنی های بالی برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، ساحل بالیان است. این ساحل از شن های آتشفشانی تشکیل شده است. به همین دلیل هم بیشتر مساحت این ساحل به رنگ سیاه است. این ساحل به دلیل دور بودن از هیاهویی که دیگر سواحل کشور اندونزی دارد، یک انتخاب مناسب برای گذراندن تعطیلات در کنار خانواده و تمدد اعصاب است.

افرادی که بازدید از این ساحل را در میان همه دیدنی های بالی انتخاب می کنند، باید بدانند که این جا مرکز ورزش آبی موج سواری است. بسیاری از اساتید حرفه ای این ورزش این مکان را برای تمرین و آموزش انتخاب می کنند. شما نیز می توانید در صورت لزوم با هماهنگی قبلی که با لیدر خود انجام می دهید، در این کلاس ها ثبت نام کنید و یا اینکه تنها به تماشای هنر های ورزشکاران این رشته اکتفا کنید.

ساحل بیاس توگل بالی

کمتر افرادی هستند مه تجربه بازدید از دیدنی های بالی را داشته باشند و به شما پیشنهاد ساحل بیاس توگل را بدهند. دلیل این موضوع این است که این ساحلئ به دلیل کوچک بودن آن هنوز برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست. همین نا شناخته بودن باعث می شود تا شما از اقامت در ساحل بیاس توگل احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

مسیر رسیدن به این ساحل نسبت به بقیه دیدنی های بالی کمی دشوار تر است. شما برای رسیدن به ساحل بیاس توگل باید کمی پیاده روی کنید و مسیر این پیاده روی هموار نیست. پس اگر می خواهید تعطیلات خود را با آفتاب گرفتن در ساحل بکر بیاس توگل بگذرانید، با آمادگی کامل به سمت آن حرکت کنید تا از غافل گیری های احتمالی مسیر در امان باشید.

ساحل جیمباران بالی

دیگر ساحل کشور اندونزی که حتما باید آن را جزو دیدنی های بالی نام برد، ساحل جیمباران است. این ساحل وسعت زیادی ندارد. اما به نسبت وسعت کمی که دارد دارای امکانات بسیار زیادی است. بیشتر رستوران ها و کافی شاپ های معروف کشور اندونزی در این ساحل شعبه دارند و شما به راحتی به آن ها دسترسی خواهید داشت. می توان گفت یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از گردشگران جیمباران را در میان تمام دیدنی های بالی انتخاب می کنند، همین موضوع است.

جیمباران هم مانند بسیاری از دیگر سواحلی که در زمره دیدنی های بالی قرار دارند، دارای شن های سیاه رنگ است. در این منطقه به قدری رستوران ها زیاد است که حتی روی شن های ساحل نیز میز و صندلی چیده اند و به مهمان ها سرویس دهی می کنند. نزدیکی اسن ساحل به معابدی که در روستا های اطراف قرار دارند نیز باعث شده تا جمعیت بیشتری از بین دیدنی های بالی، جیمباران را انتخاب کنند.

ساحل کوتا بالی

مورد بعدی که از میان دیدنی های بالی به معرفی آن حواهیم پرداخت، ساحل کوتا است. این ساحل یکی از معروف ترین سواحل بالی است. اولین بار حدود 55 سال پیش بود که گردشگران به زوایای نهفته این ساحل پی بردند. کم کم به خاطر جذابیت های این ساحل، به یکی از شلوغ ترین دیدنی های بالی تبدیل شد.

ساحل کوتا بیشتر برای افرادی مناسب است که به مکان های شبوغ و پر جنب و جوش علاقه دارند مناسب است. جمعیت بسیار زیادی به این ساحل می آیند تا در آن آفتاب بگیرند و ورزش های آبی مثل موج سواری و غواصی را تجربه کنند. در اطراف این ساحل رستوران های معروف و سطح بالای بسیار زیادی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که هنگام بازدید از ساحل کوتا از غذاهای با کیفیت لذت ببرید.

 

معابد بالی

کشور اندونزی یک کشور بسیار متمدن از لحاظ فرهنگ و ادیان مردم است. بخش بزرگی از دیدنی های بالی را معابدی تشکیل می دهند که ریشه در سنت و فرهنگ مردم این کشور دارند. پیشنهاد می کنم اگر قصد سفر به بالی را دارید، حداقل برای چند ساعت هم که شده است، وقت خود را به بازذیذ از معابد بالی اختصاص دهید تا شما نیز درک کنید چرا مردم از ساسر دنیا برای دیدن این دیدنی های بالی به اندونزی سفر می کنند.

تعداد معابد بالی بسیار زیاد است و با توجه به فرصت محدودی که شما در طول سفر به بالی خواهید داشت، باید تعدادی از زیبا ترین معابد بالی را از قبل انتخاب و گلچین کنید تا به بهترین وجه ممکن از زمانی که در اختیار دارید استفاده کنید. در ادامه ما به معرفی و بررسی اجمالی مهم ترین معابد بالی به عنوان بخش مهمی از دیدنی های بالی می پردازیم.

 

معابد و دیدنی های بالی
معابد و دیدنی های بالی

 

معبد پورا بساکی، از معروف ترین دیدنی های بالی

این معبد بزرگ ترین معبد بالی از نظر وسعت محسوب می شود و روزانه پذیرای چند صد هزار نفر از بومیان محلی جزیره بالی است. این افراد صرفا برای عبادت به این معبد می آیند و آمار کسانی که به عنوان یکی از دیدنی های بالی به این معبد پا می گذارند جداگانه محاسبه می شود. معبد در نزدیکی یک کوه بزرگ قرار دارد و می توان گفت که در دامنه این کوه واقع شده است.

در بین محلی ها شایعه است که این معبد را یک شخص که اصلیت آن هندی بوده است ساخته است. زیبا ترین بخش معبد باغ بزرگی است که در بخش بیرونی معبد واقع شده است و در واقع بیشتر محل اجرای رقص های مذهبی است. وقتی از پله های معبد بالا بروید وارد بخش میانی خواهید شد که بیشتر برای اسکان و آشپزی از آن استفاده می شود. مهم ترین بخش معید نیز محلی است که مردم برای عبادت و مراسمات مذهبی مهم از آن استفاده می کنند.

معبد لمپویونگ بالی

این معبد که قطعا جزو شگفت آور ترین دیدنی های بالی محسوب می شود، طبق گفته بومیان جزیره بالی قدیمی ترین معبد جزیره محسوب می شود. ارتفاع این معبد نسبت به سطح دریا در کنار مجسمه های بشدت زیبایی که از بودا در این معبد قرار دارد، آن را تبدیل به یک مکان خاص کرده است که هم باعث آرامش روح و روان بوداییان منطقه می شود، و هم گردشگران را از گشت و گزار در معبد شگفت زده می کند.

لمپیونگ در دل یک کوه آتشفشان واقع شده است. همین باعث شده است تا این معبد در میان تمام دیدنی های بالی بسیار خاص به نظر برسد. برای رسیدن به معبد شما باید بیش از 1500 پله را طی کنید تا به ورودی اصلی معبد برسید. مسیری که پله ها از آن عبوذ می کند دارای هوای بسیار خنکی است و اطراف آن را جنگل های انبوه فرا گرفته اند.

 

دیدنی های بالی و معابد آن
دیدنی های بالی و معابد آن

معبد تیرتا امپول بالی

این معبد که در دل جزیره بالی واقع شده است، علاوه بر این که جزو دیدنی های بالی محسوب می شود، مکانی خاص برای مردم بومی منطقه محسوب می شود. زیرا محلی برای تجمع و تطهیر آن ها محسوب می شود. د راقع نام این معبد از همین موضوع مشتبه شده است. معادل فارسی تیرتا امپول به معنی چشمه آب مقدس و پاک است.

قدمت این معبد به بیش از 1000 سال قبل باز می گردد و جزو قدیمی ترین دیدنی های بالی محسوب می شود که به عنوان آثار تاریخی نیز ثبت شده است. بسیاری از گردشگران بر این باورند که آبی که از چشمه های این معبد خارج می شود خاصیت درمانی دارد. به همین دلیل نیز تعداد افرادی که علاقه دارند از آب زلال جاری در این معبد استفاده کنند بسیار زیاد است.

 

خرید تور بازدید از دیدنی های بالی

بهترین روش برای سفر به اندونزی و بازدید از دیدنی های بالی، خرید تور بالی است. با انتخاب یک آژانس خوب و خرید تور با کیفیت می توانید یک سفر به یاد ماندنی را داشته باشید. آژانس مسافرتی سفر های دلربا با سال ها تجربه در زمینه برگزاری تور های شرق آسیا، بهترین گزینه به عنوان کارگزاری سفر به بالی است. کافی است با شماره 02188889747 تماس بگیرید و به صورت رایگان توسط کارشناسان این مجموعه در مورد دیدنی های بالی و شرایط تور ها مشاوره شوید.

 

تور بازدید از دیدنی های بالی
تور بازدید از دیدنی های بالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Call Now Button