جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

5/5 - (1 امتیاز)

جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند همیشه برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. افرادی که برای تجربه ی یک سفر متفاوت و هیجان انگیز به دنبال یک مقصد جدید هستند، می توانند با خرید تور تایلند و سفر به این کشور این هیجان را تجربه کنند. هر کدام از شهر های این کشور به تنهایی پتانسیل این را دارند که روز ها برای بازدید و لذت بردن از آن ها وقت سپری کنید.

آمار نشان می دهد که کشور تایلند یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. این کشور دارای جاذبه‌ های فراوانی است که البته دارای تنوع بسیار بالایی نیز هستند. همین تنوع بالا باعث جذب توریست‌ های زیادی شده است. در این مقاله به بررسی جاذبه‌های گردشگری تایلند پرداخته خواهد شد و به توضیحات دقیق و جامع در مورد هر جاذبه خواهیم پرداخت.

 

جاذبه های گردشگری تایلند
جاذبه های گردشگری تایلند

 

اصلی ترین بخش های جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند به عنوان یکی از توریست پذیر ترین کشور های دنیا دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. بخش بزرگی از جاذبه‌های گردشگری تایلند با فرهنگ و تاریخ بی‌نظیر این کشور مرتبط است. زیرا تایلند کشوری است که از لحاظ تاریخی قدمت زیادی دارد. اما جذابیت های توریستی کشور تایلند فقط محدود به جنبه تاریخی و فرهنگی این کشور نمی شود. در زیر به برخی دیگر از بخش های دیگری از جاذبه های گردشگری تایلند اشاره می کنیم:

جاذبه های کلی کشور تایلند

مهم ترین جاذبه های گردشگری که در سراسر کشور تایلند قابل مشاهده است، جغرافیا، تاریخ و فرهنگ این کشور است. این سه عامل در تمام شهر های این کشور به صورت برجسته لمس می شود و همین مساله جذابیت های زیادی را برای گردشگران فراهم می سازد.

جاذبه های گردشگری پایتخت تایلند

شهر بانکوک به عنوان پایتخت کشور تایلند دارای جاذبه‌ های فراوان تاریخی و فرهنگی است. این شهر علاوه بر این جاذبه ها دارای مراکز خرید بسیار زیادی است که این خود نیز یک عامل مهم در جذب گردشگر محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری شهر پاتایا

شهر پاتایا در کشور تایلند جزو سه شهر اول از نظر توریست پذیری محسوب می شود. مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر سواحل زیبا و فعالیت‌ های تفریحی است که در این سواحل دایر است. آفتاب گرفتن در سواحل تایلند از فعالیت های لذت بخشی است که به هر توریستی توسیه می شود.

جاذبه های گردشگری شهر چانگ مای

شهر چانگ مای که یکی از زیبا ترین شهر های کشور تایلند محسوب می شود به جزیره‌ های بسیار زیبا و آب و هوای معتدلی که دارد معروف است و دوستداران این شرایط آب و هوایی حتما بازدید از این شهر را در دستور کار خود قرار می دهند.

جاذبه های گردشگری شهر چیانگ رای

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تایلند شهر چیانگ رای است. این شهر دارای ترکیبی از جاذبه های طبیعی و مذهبی می باشد. بنابراین بخش زیادی سلیقه گردشگران را پوشش می دهد.

 

جاذبه های گردشگری تایلند
جاذبه های گردشگری تایلند

غذا و خوراکی‌های محلی، بخش مهمی از جاذبه های گردشگری تایلند

آشپزی تایلند تا حد زیادی اصالت خود را حفظ کرده است. بخشی از ذائقه خوراک مردم تایلند برگرفته از فرهنگی غنی آن هاست و همین موضوع موجب شده است تا غذاها نیز به عنوانی بخش قابل توجهی از جاذبه های گردشگری تایلند محسوب شوند. غذاهای کشور تایلند معمولا از ترکیب گوشت ها و یا غذاهای دریایی در کنار سبزیجات محلی خوشمزه و مقوی است. طعم تندی پای ثابت چاشنی های این غذاهاست. اگر به دنبال لذت بردن از جاذبه های گردشگری تایلند هستید، پیشنهاد می کنیم چشیدن غذاهای محلی را از دست ندهید.

جشنواره های محلی، مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند

برگزاری جشنواره‌ های سالانه و فصلی بسیار زیاد و متنوع، آن ها را به بخش بزرگی از جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل کرده است که بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کند. وجود سواحل و مناظر طبیعی فراوران در این کشور در کنار آب و هوای معتدل موجب شده تا جشنواره های فراورانی در این کشور به صورت فصلی و سالیانه برگزار شود.

یکی از مهم ترین این جشنواره های محلی، فستیوال معروف به جشنواره آب است. این فستیوال که در ماه آوریل برگزار می شود در واقع به مناسبت آغاز سال نوی تایلندی است. فستیوال بزرگ جشنواره آب جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شود. مردم به بهانه ی این جشن در تابستان گرم با وسایل مختلفی مثل تفنگ های آب پاش به سمت یکدیگر آب می پاشند که این موضوع صحنه های جذابی را در سطح شهر ها رقم می زند.

جاذبه های گردشگری تایلند در شهر های مختلف

به طور کلی بسیاری از شهر های کشور تایلند دارای جاذبه‌ های گردشگری هستند. این جاذبه ها شامل مناطق طبیعی بکر و زیبا، معابد باستانی مربوط به آیین بودت، بازار های محلی، سواحل زیبا، جشنواره ها و مراسمات مذهبی و فرهنگی متنوعی است. در ادامه به جاذبه های گردشگری تایلند در شهر های مختلف اشاره خواهیم کرد:

معبد وات آرون شهر بانکوک

این معبد بزرگ و باستانی در بانکوک قرار دارد و یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی تایلند است. معبد وات آرون با برج‌ های خورشید و ماه خود شناخته می شود. این معبد در ساحل رودخانه چاوپرایا واقع شده است. قدمت معبد وات آرون به قرن شانزدهم بر میگردد.

جزیره پوکت

پوکت یکی از جاذبه های گردشگری تایلند است که بسیار محبوب است. جزیره پوکت با سواحل زیبا، رستوران‌ هایی با غذاهای لذیذ و فعالیت‌ های تفریحی متنوع شناخته می‌شود. این جزیره دارای سواحل زیبا و فعالیت‌ های تفریحی جذابی است که اکثرا با ورزش های آبی در ارتباط است. از جاذبه‌ های جزیره پوکت می‌توان به ساحل زیبای پاتونگ و جزیره جیمزبانداشاره کرد.

علاوه بر طبیعت زیبا، پوکت دارای بازار های محلی، رستوران‌ های فوق العاده با انواع غذا های محلی و بین‌ المللی و همچنین شهر های کوچکی با تاریخ و فرهنگ جذاب است. گردشگران می‌توانند در این جزیره تجربه‌ ی یک تعطیلات لذت‌ بخش و فراموش‌ نشدنی را داشته باشند. اگر به دنبال یک مکان تفریحی متفاوت برای گذراندن تعطیلات با سرگرمی های متنوع هستید، پوکت یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

 شهر چیانگ مای

شهر چیانگ مای دارای جزیره‌ های کوچک زیبا و سواحلی با آرامش مثال زدنی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. به دلیل همین ساحل آرامی که دارد ورزش های آبی مثل غواصی و شنا در این منطقه رواج دارد و بسیار محبوب هستند. چیانگ مای دارای مناظر طبیعی زیبا و فضای آرام است که به شما کمک می کند دور از دغدغه های روزمره به ریلکس کردن بپردازید. در این شهر می‌توانید با فرهنگ و زندگی سنتی تایلند آشنا شوید و از دیدن مکان هایی مثل معبد وات پرا سینگ، باغ پاتونگ و کوه دوی سوتپ لذت ببرید.

بازار چاتوچاک بانکوک

این بازار بزرگ در شهر بانکوک قرار دارد . یکی از بزرگترین بازارهای فروش محصولات محلی، صنایع دستی و سوغاتی های کشور تایلند است. فضای خاص و  و شلوغی این بازار در کنار تنوع اجناس  یکی از دلالیلی است که این جاذبه های گردشگری تایلند می تواند گردشگران را جذب می‌کند.

جزیره ساموئی

این جزیره دارای یکی از زیباترین سواحل کشور تایلند و مناظر طبیعی خیره‌ کننده است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. شما در ساموئی می توانید فعالیت‌ های تفریحی هیجان انگیزی مثل غواصی، شنا و قایق رانی با قایق های کایاک را تجریه کنید که در این جزیره بسیار محبوب هستند و توسط گردشگران مورد استقال واقع شده اند. از زیبایی های ساموئی می‌توان به ساحل چاونگ، ساحل لامائی و رستوران‌ هایی با فرهنگ سنتی نام برد.

روستاهای پایگان

پایگان مجموعه ای از چند روستا است که جرو جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شود. این روستا ها دارای مناظر زیبا و فضای آرامش‌ بخشی هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در این روستاها می‌توانید با فرهنگ و زندگی سنتی تایلند تا حد زیادی آشنا شوید.

جزیره کوپانگان

این جزیره در دریای آن واقع شده است و یکی  از معروف ترین جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شوذ. این جزیره معروف به برگزاری جشنواره فول‌مون پارتی است که هر سال در آن برگزار می‌شود. علاوه بر این، کوپانگان دارای سواحل زیبا و فعالیت‌ های تفریحی متعددی است. از جمله این فعالیت ها می توان به نمایشگاه فیل های رینگلینگ و بازدید از معبد چالونگ نام برد.

شهر چیانگ رای

این شهر دارای سواحل ببسیار زیبا، رستوران‌ ها متعدد و فعالیت‌ های تفریحی هیجان انگیز و بسیار متنوع است. جزیره کوپانگان در نزدیکی این شهر قرار دارد که همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، معروف به برگزاری فستیوال فول‌ مون پارتی است. شهر چیانگ رای دارای مناظر طبیعی خیره‌ کننده و فضای آرامش بخش است. از دیگر مکان های دیدنی چیانگ رای می‌توان به ، بازار نقره، پارک ملی خاواپنگ و لانگ نام برد که همگی جزو جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شوند.

شهر پاتایا

می توان گفت شهر پاتایا در میان تمام جاذبه های گردشگری تایلند، به عنوان معروف ترین شهر شناخته می شود. این شهر ساحلی دارای سواحل زیبا، رستوران‌ها و انواع سرگرمی های مفرح است. از جاذبه‌ های شهر پاتایا می‌توان به بزرگترین مجمع خرید در جنوب شرق آسیا، پارک نخل دلفین و تپه طلا اشاره کرد.

شهر هوآ هین

این شهر دارای سواحل زیبا و مناظر طبیعی فوق‌ العاده ای است. شهر هوآ هنین دارای مناظر طبیعی خیره‌ کننده ای است که بسیار بکر است. از جاذبه‌ های هوآ هین می‌توان به ساحل هوآ هین، معبد وات خاو تاکیاب و پارک ملی اشاره کرد.

شهر کرابی

این شهر دارای سواحل زیبایی است که در آن بسیاری از تفریحات و ورزش های آبی و ساحلی به صورت دائمی صورت می پذیرد. از جاذبه‌های کرابی می‌توان به ساحل ریل، جزیره چنگ و رودخانه کوانگ اشاره کرد. شما می توانید با خرید تور ترکیبی کرابی از تمام جاذبه های این شهر لذت ببرید.

شهر کانچانابوری

این شهر دارای مناظری است که ترکیبی از مناظر طبیعی و تاریخی است که مناظر خیره کننده ای را رقم می زند. از جاذبه‌های کانچانابوری می‌توان به پل رودخان، معبد وات تام سوا و دره رودخان نام برد.

 

جاذبه های گردشگری تایلند
جاذبه های گردشگری تایلند

عوامل موثر بر جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در جهان است که با فرهنگ غنی، طبیعت خیره‌کننده و جاذبه‌های تاریخی خود، مسافران را وادار به بازدید از این کشور زیبا می‌کند. در زیر به بررسی جاذبه‌ های گردشگری تایلند پرداخته و عومل موثر بر آن ها را بررسی می کنیم تا متوجه شویم چه عواملی کشور تایلند را به یک قطب گردشگری در دنیا تبدیل کرده است.

با بررسی جاذبه های گردشگری تایلند، سعی می کنیم راهنمای کاملی برای سفر به این کشور فوق‌ العاده به شما ارائه کنیم. در زیر به بررسی دقیق هر یک از این جاذبه‌ ها، نکات کاربردی برای سفر به تایلند، رستوران‌ ها و هتل‌ های پیشنهادی، فعالیت‌ های تفریحی و خرید در این کشور، و نکات ایمنی مورد نیاز برای سفر به تایلند پرداخته خواهد شد.

خواندن این مقاله سفر به تایلند را به یک تجربه لذت‌ بخش و خاطره‌ انگیز تبدیل خواهد کرد. این کشور زیبا با فضای گرم و صمیمانه خود، شما را به خود جذب خواهد کرد و تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی ترین سفر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر اطلاعات کامل تری از جاذبه های گردشگری تایلند داشته باشید می توانید از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

برجسته ترین جاذبه های گردشگری تایلند

در کشور تایلند جاذبه های زیادی وجود دارد که می تواند علتی باشد برای اینکه شما تصمیم بگیرید به این کشور سفر کنید. اما یک سری از عوامل هستند که تاثیر چشمگیری در جذب توریست برای کشور تایلند داشته اند. این جاذبه ها مختص این کشور است و تقریبا در هیچ کجای دیگر دنیا نظیر آن را نمی توان یافت. بعضی از آن ها را بررسی می کنیم:

غذاهای سنتی، یکی از خوشمزه ترین جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند به عنوان یکی از بهترین مقصد های توریستی جهان از نظر غذاها و خوراکی ها محسوب می‌شود. غذاهای تایلندی دستور پخت بسیار خاصی دارند و در بسیاری از آن ها از موجودات آبزی استفاده می شود. غذاهای تایلندی معمولا ترکیبی از مزه‌ های تند و ترش و خوراک‌ های دریایی فراوان است. پیشنهاد می کنیم حتما برای تجربه غذا های محلی تایلندی به رستوران‌ ها و بازارهای محلی مراجعه کنید.

بازارهای شلوغ، از خاص ترین جاذبه های گردشگری تایلند

بازار های کشور تایلند، بسیار معروف و بیشتر منحصر بفرد است. در این بازار ها بسیاری از محصولات محلی مانند لباس‌ های سنتی، آثار هنری و صنایع دستی هستند. بازارهای شلوغ بانکوک و چیانگ‌مای از جاذبه‌های بسیار محبوب برای خریداران هستند.

فستیوال‌ ها و جشنواره های تایلند

کشور تایلند دارای رویداد های سنتی و مذهبی فراوانی است که هر کدام به عنوان یک جاذبه های گردشگری تایلند محیوب می شوند. تجربه شرکت در این جشنواره ها برای گردشگران بسیار جذاب است. از مهمترین جشنواره های جاذبه های گردشگری تایلند می توان به فستیوال آبگیران سونگکران در ماه آوریل و همچنین جشن آب که در ماه آپریل برگزار میگردد اشاره کرد. هر دوی این جشن ها از مراسمات بسیار زیبا و به یاد ماندنی و خاص هستند.

کوهستان های کشور تایلند

در تایلند کوهستان های بسیاری شگفت انگیزی وجود دارد. ترکیب و تلاقی این کوهستان های سر سخت با جنگل ها و سواحل و آب های لطیف و شفاف، آن ها را یه یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل کرده است. اگر علاقمند به طبیعت و ماجراجویی هستید، صعود به کوهستان دوی پوکت یک تجربه فوق‌العاده خواهد بود. این کوهستان دارای مناظر خیره‌کننده و مسیرهای پیاده‌ روی زیبا است.

امکانات رفاهی، عاملی برای دیده شدن جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند دارای هتل‌ ها و مجتمع های تجاری لوکس با امکانات رفاهی فوق‌ العاده است. همچنین عبور و مرور در سطح شهر های این کشور با خودرو های به روز دنیا امکان پذیر است. برای مثال اقامت در یک هتل 5 ستاره در پاتایا یا پوکت می‌تواند تجربه‌ ای لذت‌ بخش و خاطره‌انگیز برای شما و خانواده تان باشد. بنابراین امکانات رفاهی به گردشگران کمک می کنند تا به راحتی از جاذبه های گردشگری تایلند بازدید کنند.

 

جاذبه های گردشگری تایلند
جاذبه های گردشگری تایلند

خرید تور برای جاذبه های گردشگری تایلند

با توجه به نکاتی که در مورد جاذبه‌ های گردشگری تایلند بیان کردیم، سفر به این کشور شگفت‌ انگیز خواهد بود و تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای سفر به این کشور پیشنهاد ما استفاده از تور های آژانس هواپیمایی سفرهای دلربا است. از زمان تأسیس تاکنون، ما در این مجموعه به عنوان یکی از برترین اژانس‌ های هواپیمایی درخشان به عنوان همراه وفادار همیشگی مسافران خود در سفرهایشان به سراسر جهان بوده‌ایم.

با تیم متخصص و با تجربه‌ی ما، شما می‌توانید به آسودگی و اطمینان خاطر کامل بلیط‌های هواپیما را رزرو کنید، تورهای گردشگری را برنامه‌ریزی کنید و اقامتگاه‌های لوکس و رفاهی را برای اقامت خود انتخاب کنید و از جاذبه های گردشگری تایلند لذت ببرید. با تخصص ما در سفرهای به تایلند، ما به شما امکان می‌دهیم تا به بازدید زیبایی‌های فراموش‌ نشدنی این کشور آسیایی بپردازید.

از بازارهای شلوغ و پرآوازه بانکوک گرفته تا سواحل آرام پاتایا و جزایر فوق العاده زیبای پوکت، همه و همه تجربه‌ی یک سفر به تایلند با ما را به یک خاطره به یاد ماندنی تبدیل خواهد کرد. برای رزرو بلیط یا درخواست اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما در سفرهای دلربا واقع در جردن تماس بگیرید و به یک سفر لذت‌ بخش و بی‌نظیر به تایلند دعوت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Call Now Button