راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند شما را نسبت به شرایط کنونی کشور تایلند راهنمایی خواهد کرد تا مسافران و گردشگران با فرهنگ و موقعیت این کشور آشنایی پیدا کنند و سفری راحت و بی دردسر را تجربه کنید. راهنمای سفر به تایلند می تواند تجربه ای شگفت انگیز و خارق العاده برای شما در این کشور به ارمغان بیاورد. کشور تایلند با فرهنگی غنی شما را به هیجان می آورد. در ادامه آن چه که به عنوان راهنمای سفر به تایلند در زمینه های مختلف نیاز دارید را مورد بررسی قرار می دهیم.

ویزای ورود به تایلند

ابتدایی ترین تکته که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن اشاره کنیم این است که تبعه برخی از کشور ها برای ورود به تایلند نیاز به ویزا دارند. در حالی که برخی کشور ها می‌ توانند با ویزای توریستی به مدت 60 روز وارد این کشور شوند. قبل از سفر، مطمئن شوید که کدام شرایط ویزای تایلند شامل شما می شود و در صورت لزوم ، اقدامات لازم برای تکمیل و یا دریافت ویزا را انجام دهید. برای این کار می توانید از آژانس هایی که راهنمای سفر به تایلند را به شما ارائه می دهند کمک بگیرید.

 

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

 

راهنمای سفر به تایلند در مورد بهترین زمان سفر

تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است و می‌ توان در طول سال به آن سفر کرد. با این حال، بهترین زمان برای سفر به تایلند در فصل زمستان (ماه‌ های نوامبر تا فوریه) است، زیرا در این ماه‌ ها آب و هوا مطبوع تر است و بارش باران کمتری دارد.

محبوب ترین مقصد های کشور تایلند

تایلند دارای مقاصد زیادی است که می‌ توانید برای بازدید انتخاب کنید و تجربه ای دل پذیر داشته باشید. بانکوک، جزیره فی فی، پاتایا، چیانگ مای، پوکت و کرابی از جمله مقاصد محبوب و پر طرفدار در این کشور هستند. هر کدام از این شهر ها و جزایری که نام برده شد به یک دلیل معروف هستند. مثلا پاتایا به شهری معروف است که در شب ها هم مثل روز زنده است یا جزیره فی فی به خاطر مناظر شگفت انگیزش به بهشت تایلند معروف است. قبل از انتخاب مقصد خود از یک راهنمای سفر به تایلند که خبره است مشورت بگیرید.

راهنمای سفر به تایلند از لحاظ امنیت مسافران

همانند هر سفر دیگری به یک کشور خارجی دیگر، مهم است که امنیت سفر و چالش هایی که ممکن است هنگام سفر با آن ها روبرو شوید را به صورت کامل بشناسید. برخی از نکات امنیتی مهم برای سفر به تایلند عبارتند از: انتخاب هتل ‌ها و مناطق اقامتی امن، همراه داشتن یک کپی از مدارک شناسایی که در صورت گم شدن اصل آن به شما کمک کند، اطلاع از شماره تماس ها اضطراری کشور تایلند و عدم نگهداری اشیاء گران بها و حجم زیاد پول نقد. سعی کنید در این موارد از یک راهنمای سفر به تایلند کمک بگیرید.

فرهنگ مردم کشور تایلند

تایلند دارای فرهنگی بسیار غنی است و مردم این کشور بسیار مهمان نواز هستند. اما مهم است که شما از قوانین و رسوم محلی مطلع باشید و آن ها را رعایت کنید. چرا که در غیر این صورت ممکن است رفتار شما توهین تلقی شود به عنوان مثال، احترام به معابد بودایی، پوشش مناسب در مکان ‌های مقدس و عدم توهین به پادشاه و نظام سیاسی کشور جزو خط قرمز های بسیار مهم محسوب می شود که قطعا داشتن راهنمای سفر به تایلند می تواند به شما کمک کند تا هرچه بیشتر نسبت به آن ها اشراف داشته باشید.

راهنمای سفر به تایلند در مورد تهیه غذا

تایلند مشهور به آشپزی خاص و داشتن غذا های خوشمزه و متنوع است. اما شرط عقل این است که غذا های مورد نظر خود را از مکان‌ های معتبر و بهداشتی تهیه کنید. همچنین، برای آب شرب از منابع قابل اعتماد مانند بطری های آب معدنی پلمپ ‌شده یا آب جوشیده استفاده کنید تا از مشکلات احتمالی گوارشی جلوگیری کنید. اگر شناختی از رستوران های محلی ندارید می توایند از کاتالوگ های راهنمای سفر به تایلند استفاده کنید.

حمل و نقل در تایلند

کشور تایلند شبکه حمل و نقل عمومی بسیار ساختارمند وخوبی دارد که به شما در صرفه جویی هزینه های رفت و آمدتان به شهر ها و جزیره ها کمک شایانی می کند. شما می‌ توانید از قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و توک‌ توک (موتور سیکلت سه‌ چرخه) برای حمل و نقل درون شهری و بین شهرها استفاده کنید. اگر از تاکسی استفاده می کنیدحتما قبل از سوار شدن، قیمت را تعیین کنید یا از تاکسی متر ها استفاده کنید. در مورد خطوط مترو و اوتوبوس هم از یک راهنمای سفر به تایلند معتبر کمک بگیرید.

خرید و معامله در تایلند

خرید از بازار ها و فروشگاه‌ های محلی در تایلند بسیار معمول است و بیشتر گردشگران بخش ویژه ای از برنامه های خود را به خرید اختصاص می دهند. در بازار های محلی می توانید با فروشندگان در مورد قیمت کالا ها مذاکره کنید و تخفیف بگیرید، اما در فروشگاه ‌های بزرگ و زنجیره ای، معمولاً قیمت ‌ها ثابت هستند. اگر از یک فرد که راهنمای سفر به تایلند معبری باشد مشاوره بگیرید، می تواند فروشگاه هایی را به شما معرفی کند که کالا ها را با قیمت مناسب تری به شما ارائه دهند.

راهنمای سفر به تایلند در مورد بهداشت و درمان

قبل از سفر به تایلند، اطمینان حاصل کنید که بیمه سفر خود را بررسی کرده  و لازمه‌ های بهداشتی مانند مسکن ها و دارو های ضروری را همراه داشته باشید. علاوه بر این، حتماً برای محافظت در برابر آفت‌ها، پشه و… حتما از پماد های مخصوص استفاده کنید. سواحل تایلند برای آفتاب گرفتن فوق العاده مناسب است ، اما فراموش نکنید که استفاده از ضد آفتاب برای مسافرین ضروری است.

راهنمای سفر به تایلند و جاذبه های مهم این کشور

در تایلند، مکان‌ های زیادی برای بازدید و کاوش وجود دارد. در بیشتر شهر های تایلند شما مکان های شگفت انگیزی خواهید یافت که می توانید ساعت ها زمان برای آن ها صرف کنید و لذت ببرید. اما یکی سری مکان ها هستند که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه بازدید از آن ها را از دست ندهید. برخی از این مقاصد مهم عبارتند از: کاخ یوتیا در بانکوک، معبد Wat Arun، جزیره پوکت، چیانگ مای و معابد بودایی در سوخوتای.

 

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

 

احترام به فرهنگ محلی

در پایان ، مهم است که احترام و توجه خود را به فرهنگ و مردم تایلند نشان دهید. احترام به عادات و رسوم محلی، ساده ظاهر شدن در مکان‌ های مقدس و عدم توهین به مقدسات مذهبی بسیار مهم است و می تواند سبب نزذیک شدن هر چه بیشتر شما به مردم این کشور شود.

راهنمای سفر به تایلند در مورد پول و ارز

واحد پول رسمی در تایلند بات تایلندی  (THB) است. بهتر است قبل از سفر به تایلند، ارز خود را به بات تبدیل کنید. در بانک ‌ها، صرافی ‌ها و صرافی های مجازی تبادل ارز می‌ توانید این کار را انجام دهید. همچنین، برخی از مکان‌ ها و هتل‌ ها از کارت‌ های اعتباری بین ‌المللی نیز پشتیبانی می‌ کنند. اگر دز مورد تبادل ارز و یا نحوه ی آن احتیاج به کمک دارید، می توانید از راهنمای سفر به تایلند که یا شما همراه است کمک بگیرید.

شبکه ارتباطی

در تایلند، شبکه‌ های ارتباطی موبایل پوشش خوبی دارند. شما می‌ توانید سیم‌ کارت محلی تهیه کنید تا از بسترهای ارتباطی موجود در این کشور استفاده کنید. این کار می‌ تواند در بهبود مکالمات تلفنی و استفاده از اینترنت موبایل بسیار مفید باشد. برای تهیه سیم کارت های محلی از راهنمای سفر به تایلند کمک بگیرید تا بتوانید بهترین سیم کارت را تهیه کنید.

راهنمای سفر به تایلند در مورد زبان

زبان رسمی کشور تایلند زبان تایلندی است. اما بسیاری از مردم تایلند به دلیل اینکه در مشاغل مرتبط به گردشگری و خدمات زیر مجموعه آن فعالیت دارند، زبان انگلیسی را می‌ فهمند و تا حدودی صحبت می‌ کنند. در هر صورت، یاد گیری چند عبارت ساده و اصطلاحات روزمره تایلندی و یا استفاده از فرد راهنمای سفر به تایلند به عنوان مترجم می‌ تواند برای ارتباط برقرار کردن با مردم بسیار مفید باشد.

 

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

 

جاذبه های دیدنی تایلند

راهنمای سفر به تایلند که در این مقاله به شما ارائه می دهیم، شامل برخی از نکات کلی است. برای سفر شما می توانید از آژانس مسافرتی که تور تهیه کرده اید درباره قوانین و شرایط این کشور به صورت کامل و تخصصی مشاوره بگیرید تا سفری آسوده داشته باشید. در ادامه ی راهنمای سفر به تایلند به چند مورد از مکان های دیدنی مهم این کشور اشاره خواهیم کرد.

شهر بانکوک

این شهر پایتخت تایلند و یکی از شهر های پر جمعیت و پرنفوذ در آسیا است. در بانکوک می‌ توانید بنا های تاریخی مانند کاخ گرند پالاس، معابد وات آرون، معبد وات پو و معبد وات پراکیت دی ناکورن را بازدید کنید. همچنین می‌ توانید با قایق روی رودخانه چاوپرایا سفری شاد و خاطره‌ انگیز را تجربه کنید. با کمک گرفتن از یک راهنمای سفر به تایلند در شهر بانکوک می توانید اوقات فراغت بسیار لذت بخشی را سپری کنید.

چیانگ مای

شهری زیبا در شمال تایلند که با پیشینه تاریخی غنی و فرهنگ محلی جذابی مشهور است. در این شهر می‌ توانید معابدی مانند وات پرا سی نگ دوی سوتپون و وات چدیلوآن را ببینید و بازار های محلی و غذا های محلی را تجربه کنید. همچنین، نزدیکی چیانگ مای به مناطق طبیعی زیبایی مانند چیانگ رای و دره طلایی را نیز برای گشت و گذار در نظر بگیرید .

راهنمای سفر به تایلند پاتایا

شهری ساحلی و معروف در خلیج تایلند که برای جذب گردشگران از سراسر جهان شهرت دارد. در پاتایا می‌ توانید از شنا در سواحل زیبا لذت ببرید و به اکواریوم زیرآبی پاتایا، پارک تفریحی نونگ نوچ و معبد وحشتناک (Sanctuary of Truth) سر بزنید.

کرابی

یکی از مقصد های محبوب جهان برای علاقه‌ مندان به طبیعت زیبا است. جزایر فی فی، کرابی و لانتا در این منطقه قرار دارند و شنا، غواصی، کایاکینگ و تفریحات دریایی دیگری را می‌ توانید در این مناطق تجربه کنید.  همچنین، صخره‌ های آندامان، به ویژه راه‌ آهن راه ‌آبی و غروب خورشید مکان ‌های دیدنی معروفی در این منطقه هستند.

پوکت

جزیره‌ ای معروف در جنوب تایلند که برای شناخته شدن به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان شهرت دارد. این جزیره با سواحل زیبا ، رستوران‌ ها، بازار ها، کلوپ‌ های شبانه و فعالیت ‌های ورزشی آبی محبوب است. می‌ توانید به شهر قدیمی پوکت  (Phuket Town ) سر بزنید و بازار ها و معابد زیبای آن را ببینید. همچنین ، شنا در سواحل پتونگ، کرون و کرون نوی، بازدید از عروسک ‌های بودای بزرگ (Big Buddha ) و گشت و گذار در جزیره‌ های نزدیک مانند کوه فی فی (Koh Phi Phi) نیز می‌ تواند تجربه‌ ای فوق ‌العاده باشد.

آیاوادی

شهری تاریخی در شمال تایلند که با معبد ها و آثار تمدن لانا  (Lanna ) شناخته می‌ شود. در آیاوادی می‌توانید بازدیدی از معبد وات رونگ خوان (Wat Rong Khun) یا معبد سونگ‌ خان (Wat Phra That Doi Suthep ) را در نظر بگیرید. همچنین، بازار های محلی، باغ‌ های زیبا و گشت و گذار در روستا های اطراف شهر نیز تجربه‌ های خوبی را به شما هدیه می‌ دهد.

حومه رودخانه کوای

ناحیه‌ ای زیبا در شمال شرقی تایلند که با مناظر طبیعی خیره کننده، سفرهای قایقرانی در رودخانه‌ ها، بازار های شبانه و فرهنگ لائوسی محلی شناخته می‌شود . در این منطقه می‌ توانید محل ‌هایی مانند شهر لوآن، پارک ملی نام نوی، و شهر ویانگ ساخنگ را بازدید کنید.

پائو

شهری کوهستانی در شمال تایلند که به خاطر مناظر طبیعی زیبا، قبیله‌ های بومی و بازار های قبیله ‌ای مشهور است. در پائو می‌ توانید از طبیعت زیبای پارک ملی دویان در نزدیکی شهر لذت ببرید و بازار های قبیله ‌ای آن را ببینید.

آیوتایا

آیوتایا، شهری باستانی در شمال بانکوک است که در گذشته پایتخت پادشاهی سیام بود. این شهرک به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است و با بقایای بازتاب ‌دهنده تاریخ گذشته، مانند وات محاتات و وات چایواتانارام، میزبان گردشگرانی است که تمایل دارند در تاریخ و شگفتی ‌های معماری تایلند فرو روند.

سوکوتای

شهر باستانی دیگر، سوکوتای ، به خاطر آثار بازتاب‌ دهنده و معبد های قدیمی شهرت دارد. پارک تاریخی سوکوتای (Sukhothai Historical Park) یک میدان بازسازی شده است که در آن می‌ توانید آثار باستانی زیبا مانند وات ماهاتات (Wat Mahathat) و وات سی سوان (Wat Si Chum) را ببینید و در فضایی بسیار زیبا قدم بگذارید.

کاوه‌ یای

یکی دیگر از جزایر زیبای تایلند، کاوه‌ یای است که به سواحل شنی ،آب آبی و تنوع طبیعی غنی شهرت دارد. در این جزیره می‌ توانید انواع فعالیت‌ های آبی مانند شنا، غواصی و کایاکینگ را تجربه کنید. همچنین، بازدید از شهر قدیمی کاوه‌ یای و بازار های محلی، نمایشگاه فیل‌ ها و گشت و گذار در جزایر اطرافیان مانند جزیره‌ های روی (Koh Roi) و جزیره‌ های سیمیلان (Similan Islands) همیشه خاطره‌ انگیز است.

راهنمای سفر به تایلند چیانگ رای

یکی از مناطق طبیعی زیبای تایلند، چیانگ رای، با کوهستان‌ ها، آبشار ها، رود خانه ها و حیات وحش فراوان، یک مقصد محبوب برای علاقه ‌مندان به طبیعت است. می‌ توانید در رودخانه پایی ( Pai River) قایقرانی کنید، آبشار پانگ ما آن (Pang Mapha) و غار تام لود (Tham Lod Cave) را ببینید و در مزارع چای و کوهستان‌ های اطراف شهر گشت و گذار کنید.

 

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

 

پارک ملی خلیج پانگنا  (Phang Nga Bay National Park)

شهرت این پارک ملی به خاطر صخره‌ های آهکی عمودی خود که از آب بیرون می‌ آیند و برجستگی‌ های کوچک دریایی است. این پارک از محبوبیت زیادی در میان بازدید کنندگان برخوردار است.

پارک ملی خلیج تائو (Khao Tao National Park)

این پارک ملی واقع در نزدیکی شهر هوا هین می‌ باشد و با صخره ‌های سنگی، ساحل ‌های زیبا و تنوع طبیعی خود، یک مقصد طبیعت ‌گردی محبوب در تایلند است.

پارک ملی خلیج سیمیلان (Similan Islands National Park)

این مجموعه‌ ای از جزایر زیبا در خلیج اندامان مستقر است و با آب‌ های آبی روشن جذابیت زیادی دارد. غواصی و شنا در این پارک ملی بسیار محبوب و هیجان انگیز است.

پارک ملی خلیج سام روی یای (Sam Roi Yot National Park)

این پارک ملی در نزدیکی شهر پراچویپ کریکان واقع شده است و با کوهستان‌ ها، غار های دریایی، سواحل زیبا و پرندگان مهاجر، جاذبه ‌ای استثنایی در تایلند است.

پارک ملی خلیج خواویو (Khao Yai National Park)

این پارک ملی، که نزدیک به دلتا چاوبرای (Chao Phraya Delta ) قرار دارد، یکی از پارک ‌های ملی معروف تایلند است. این منطقه شامل جنگل ‌های استوایی، رودخانه‌ ها ، آبشار ها و پستانداران وحشی متنوعی است.

پارک ملی خلیج خواسوک ( Khao Sok National Park)

این پارک ملی در جنوب تایلند واقع شده است و با دره ‌های سبز و غار های عمیق، یکی از زیبا ترین مناطق طبیعی کشور است. این منطقه شامل دریاچه ‌ها، رودخانه‌ ها، کوهستان‌ ها و گیاهان استوایی است.

شهرستان پای (Pai)

این شهرستاندر شمال تایلند واقع شده است. شهرستان پای با چشم‌ انداز های طبیعی زیبا، کوهستان ‌ها، آبشار ها و دسته‌ های قبیله‌ های بومی، یک مقصد محبوب برای طبیعت‌ گردی است.

پارک ملی خلیج تائلند (Kaeng Krachan National Park)

این پارک ملی بزرگ ترین پارک ملی تایلند است و شامل کوهستان ‌ها، جنگل ‌ها، رودخانه ‌ها و دریاچه‌ ها است  این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه ‌های وحشی نادر است.

کوهستان دوی (Doi Inthanon)

با ارتفاع ۲،۵۳۸ متری، کوهستان دوی بلند ترین قله تایلند است. این منطقه شامل باغ‌ های گل، جنگل ‌ها، آبشارها و معابر پیاده ‌روی است که امکان تماشای چشم ‌انداز های زیبای طبیعی را فراهم می‌ کند.

خرید تور های تایلند

در بالا به شما اطلاعاتی راجب راهنمای سفر به تایلند ارائه کردیم و در ادامه چند مورد از  مکان های محبوب تایلند، مکان های طبیعی و بکر این کشور اشاره کردیم و توضیح مختصری راجب این مکان ها ارائه کردیم. میتوانید برای اطلاعات بییشتر با آژانس مسافرتی سفر های دلربا از طریق شماره 02188889747 تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به دفتر این مجموعه واقع در جردن مراجعه کنید و مشاوره ی رایگان داشته باشید تا بتوانید به عنوام راهنمای سفر به تایلند با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید و تور های مد نظر خود را رزرو کنید.

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Call Now Button